Kunskapsbank

Vi bjussar på insikter och kunskap kring Google Ads, Sociala medier, digitala trender och mycket annat.

Brutna länkar
Sökmotoroptimering

Hitta dina brutna länkar

Brutna länkar skapar en mycket dålig användarupplevelse. För stora webbplatser är det viktigt att ständigt följa upp vilka brutna länkar du har på din hemsida. I denna artikel kan du läsa mer om vad brutna länkar är och varför de uppstår.
Spårning och analys

Guide: så skapar du en rapport över vilka tider och dagar din hemsida

Många av våra kunder behöver planera och anpassa sin verksamhet utifrån dag och tid på dygnet, och där kan besöksstatistik från hemsidan vara ett hjälpmedel. Det kan exempelvis gälla att dimensionera trycket på kundtjänst och öppettider för support. Frå...
Spårning och analys

Remarketing – nå dina tidigare besökare med segment i google analytics

Remarketing är ett begrepp som funnits ett tag inom digital marknadsföring. Den digitala tekniken ger stora möjligheter att följa upp en besökare efter att de lämnat hemsidan. Samtidigt som tekniken är omtyckt av marknadsförare så har teknologin lett ti...
Annonsering (SEM)

Google analyics: aktivera annonseringsfunktioner

Om du använder Google Analytics kan du ha fått instruktioner i dagarna (april 2015) att aktivera annonseringsfunktioner. Vad innebär det och hur gör du? Att slå på annonseringsfunktionerna innebär att du slår på möjligheterna att använda bättre riktn...
Sociala medier

Optimera din youtube videoannonsering

YouTube är världens näst största sökmotor efter Google och en växande annonskanal. Här kan dina annonser nå oräkneliga potentiella nya kunder – men det gäller att ha koll på inställningarna. Här tipsar vi om hur du kan ställa in dina YouTube-annonser fö...
Konverteringsoptimering - Digital Dominance
Marketing Automation

E-mailmarknadsföring och segmenteringslistor

För dig som arbetar med marketing automation har det blivit en given sanning att inte skicka samma budskap till alla på din utskickslista. Här ger vi våra tips om marketing automation och segmentering av listor!
Konverteringsoptimering - Digital Dominance
Annonsering (SEM)

Displayannonsering – så syns du mot din målgrupp på nätet

Displayannonsering är ett brett begrepp och all typ av annonsering som finns nära det innehåll som en webbsida erbjuder kan betecknas som displayannonsering. Möjligheterna att annonsera är många – här ger vi en kort introduktion och tipsar om vad du kan...
remarketing
Sociala medier

Remarketing – marknadsför dig mot dina tidigare besökare

Remarketing eller retargeting gör det möjligt för dig att rikta annonsering på internet till användare som redan varit på din hemsida. Det finns flera metodiker och tekniker för att uppnå detta – här beskriver vi hur det funkar och tipsar vad du ska tän...

Kontakta oss

Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.