Annonsering via Google, Microsoft Ads och andra sökmotorer är alltid en bra början: du når personer som aktivt söker efter din tjänst eller produkt med fullständig kontroll över kostnaderna.
Marketing automation växer snabbt och fler och fler av våra kunder väljer att satsa mer på detta område. Vi hjälper er att ta reda på vilka email ni ska skicka och när, så att ni slipper gissa.
När vi inleder ett samarbete med en kund startar vi alltid med ett strategiskt arbete för att förstå verksamheten från grunden.
Genom att samla in email adresser från nuvarande och potentiella kunder, finns stora möjligheter att skapa en värdefull dialog där ni lär er vad de är intresserade av, samtidigt som ni erbjuder hjälp.
Det finns flera sätt att samla in nya email adresser på genom er hemsida; nedladdning av whitepapers, opt-in-formulär eller en registreringsmöjlighet för nyhetsutskick.
Vi hittar ett sätt som fungerar för er.
Bland våra kunder som arbetar framgångsrikt med email finns allt från småföretag till stora internationella företag med hundratusentals personer i sina listor.
Oavsett vilket utgångsläge av ni har när det gäller email så kan vi hjälpa er att komma igång eller utveckla er email-marknadsföring. Med erfarenhet av att arbeta med många olika branscher och verktyg hjälper vi gärna till att identifiera en email strategi som hjälper er att nå era mål.
På senare år har marketing automation utvecklats snabbt. Det handlar inte längre bara om att skicka ett nyhetsbrev en gång i månaden till en och samma kundlista. Idag går det att göra så otroligt mycket mer med email och verktygen som finns tillgängliga blir allt mer avancerade vad gäller både automatiserade email flöden (email automation) och personalisering av budskap.
I takt med att potentialen ökar blir det allt viktigare att ha en genomtänkt strategi som inkluderar allt från insamling av email adresser och segmentering av målgrupper till utformning av budskap och utskick.
Vi är flexibla och erbjuder flera olika typer av paketeringar och lösningar beroende på vad som passar er bäst. Man kan till exempel börja med ett projekt och sedan flytta till ett abonnemang, lägga till några extratimmar till ditt abonnemang eller projekt om det behövs, etc. Vi låser inte in våra kunder i långa kontrakt, och vi förankrar alltid timmar och kostnader i förväg.
Ja. Vi arbetar med en mängd olika företag, från internationella branschledare verksamma i över 10 länder till lokala startups. Vi anser dock att det är svårt för oss att vara kostnadseffektiva i projekt under 10 timmar eller 8 timmars-abonnemang (per månad). Eftersom vi är entreprenörer själva och gillar att växa bolag så är vi alltid öppna för att hitta lösningar och samarbeten oavsett storlek på företaget.
Vi är experter på nordiska marknaden och hjälper många internationella varumärken att etablera sig i Skandinavien, men vi har även kunder i hela Europa och USA. Vi talar 6 språk internt och har kunder från både Europa och USA.
Vi tillämpar en 90-dagars uppsägningspolicy, så du kan avsluta din prenumeration när som helst, med lite planering så att vi kan omorganisera vårt team. Ännu viktigare är att vi inte försöker hålla någon kund som gisslan i ett kontrakt eller med tillgångarna, som vissa andra byråer gör. Du äger dina webb- och marknadsföringstillgångar, och vi är helt transparenta i vårt arbete. Det innebär att du alltid har tillgång till allt och enkelt kan ta över arbetet om du skulle vilja utan att behöver överföra någon data eller tillgång.
Vi erbjuder en kostnadsfri konsultation för att se över din situation och dina behov, efter det kan vi hjälpa dig bygga ett skräddarsytt erbjudande. Vi anpassar oss också för att se till att vi använder din budget på det mest effektiva sättet över tid.
Om du behöver en mer omfattande audit av din marknadsföring och din bransch inför strategiska beslut kan vi börja med en strategisk audit som kommer att specificera rekommendationer och insikter samt rekommenderade insatser.
Ett av våra motton är att anpassa oss efter kundens behov. Vi föreslår regelbundet ändringar i våra fokusområden, för att alltid använda din budget på det mest effektiva sättet. Du kan också justera din prenumerationsnivå upp eller ner (med en kort uppsägningstid) efter ditt behov.
Vi på DD jobbar med senioritet: Varje enskild teammedlem är en erfaren digital-marknadsföringsexpert, vi rekryterar väldigt sällan juniora personer eller praktikanter, och vi använder inte underleverantörer (förutom specifika projekt så som webbutveckling).
Din kontaktperson på DD kommer med största sannolikhet vara den person som arbetar hands on med din marknadsföring, och kommer att ta in andra konsulter på seniornivå baserat på deras specialitet, när det behövs. Inga tomma automatiserade rapporter, ingen white labling, ingen praktikant som fyller i meningslösa färdiga mallar.
Vi är vana vid att arbeta med känslig data inom finans- eller hälsobranschen, och vi har utvecklat starka processer för att skydda våra kunders data. Vi tecknar ett sekretessavtal som en del av vårt huvudkontrakt och vi kan även ta med ytterligare garantier för specifika fall.
Om du, mot förmodan, bestämmer dig för att lämna oss kommer vi att hjälpa dig göra en smidig överlämning. På Digital Dominance är vår främsta källa till nya kunder rekommendationer från nuvarande och tidigare kunder. Av denna anledning kommer vårt fokus alltid vara att skapa långsiktiga relationer. Dessutom äger du som kund all din data och dina marknadsföringstillgångar, vi kommer aldrig att försöka låsa dig till en plattform eller ett konto som vi äger.
På DD är ett av våra värdeord transparens. Vi kommer att tala om när det går bra och var vi ser utmaningar. Det är viktigt för oss att definiera rätt KPI:er som verkligen är meningsfulla för din verksamhet, relevanta och tydliga. Vi anpassar våra rapporter efter dina behov, så att vårt arbete är enkelt att följa upp och utvärdera.
Vi är mycket stolta och glada över att få arbeta med allt från nyfödda småföretag och startups till Sveriges mest välkända varumärken.
Annonsering via Google, Microsoft Ads och andra sökmotorer är alltid en bra början: du når personer som aktivt söker efter din tjänst eller produkt med fullständig kontroll över kostnaderna.
Mätning och analys är grunden i allt vi gör och nyckeln till att kunna hjälpa ditt företag att lyckas på webben. Vi arbetar tydligt och transparent med vår rapportering, så att du som kund alltid har insyn i vårt arbete och vad vi baserar våra rekommend...
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.