Vi utgår alltid från era mål och överordnade affärsstrategi för att tillsammans med er skapa eller förbättra en digital strategi.
Mätning och analys är grunden i allt vi gör och nyckeln till att kunna hjälpa ditt företag att lyckas på webben. Vi arbetar tydligt och transparent med vår rapportering, så att du som kund alltid har insyn i vårt arbete och vad vi baserar våra rekommendationer på.
När vi inleder ett samarbete med en kund startar vi alltid med ett strategiskt arbete för att förstå verksamheten från grunden.
Genom att testa olika kanaler och målgrupper kan vi utvärdera och ge rekommendationer för vilka kanaler du bör satsa på. Vissa av våra kunder har en målgrupp som i större utsträckning handlar efter att ha sett en annons på Facebook, medan andra företag får den mest lönsamma trafiken från betald annonsering på sökmotorer.
Det är vår uppgift att ta reda på vilka kanaler och marknadsföringsåtgärder som är rätt för dig. Med andra ord – vilken trafik och vilka aktiviteter som ger er bäst ROI.
Vårt viktigaste råd för att lyckas på nätet kan sammanfattas med att ständigt följa upp viktiga nyckeltal eller KPI:er (”key performance indicator”). Därför mäter och analyserar vi allt vi gör för att ständigt kunna optimera vårt arbete och de kanaler vi arbetar med.
De rekommendationer vi ger till våra kunder grundar sig alltid i den statistik och analys vi har samlat in.
Utifrån den spårning vi har på plats analyserar vi löpande era resultat, marknadsföringsaktiviteter, användarbeteende på webben och mycket mer för att ständigt kunna göra förbättringar. Spårning handlar inte bara om att mäta, utan även om att agera på resultaten.
Vi letar alltid efter förbättringspotential och möjligheter till utveckling.
Vi är flexibla och erbjuder flera olika typer av paketeringar och lösningar beroende på vad som passar er bäst. Man kan till exempel börja med ett projekt och sedan flytta till ett abonnemang, lägga till några extratimmar till ditt abonnemang eller projekt om det behövs, etc. Vi låser inte in våra kunder i långa kontrakt, och vi förankrar alltid timmar och kostnader i förväg.
Ja. Vi arbetar med en mängd olika företag, från internationella branschledare verksamma i över 10 länder till lokala startups. Vi anser dock att det är svårt för oss att vara kostnadseffektiva i projekt under 10 timmar eller 8 timmars-abonnemang (per månad). Eftersom vi är entreprenörer själva och gillar att växa bolag så är vi alltid öppna för att hitta lösningar och samarbeten oavsett storlek på företaget.
Vi är experter på nordiska marknaden och hjälper många internationella varumärken att etablera sig i Skandinavien, men vi har även kunder i hela Europa och USA. Vi talar 6 språk internt och har kunder från både Europa och USA.
Vi tillämpar en 90-dagars uppsägningspolicy, så du kan avsluta din prenumeration när som helst, med lite planering så att vi kan omorganisera vårt team. Ännu viktigare är att vi inte försöker hålla någon kund som gisslan i ett kontrakt eller med tillgångarna, som vissa andra byråer gör. Du äger dina webb- och marknadsföringstillgångar, och vi är helt transparenta i vårt arbete. Det innebär att du alltid har tillgång till allt och enkelt kan ta över arbetet om du skulle vilja utan att behöver överföra någon data eller tillgång.
Vi erbjuder en kostnadsfri konsultation för att se över din situation och dina behov, efter det kan vi hjälpa dig bygga ett skräddarsytt erbjudande. Vi anpassar oss också för att se till att vi använder din budget på det mest effektiva sättet över tid.
Om du behöver en mer omfattande audit av din marknadsföring och din bransch inför strategiska beslut kan vi börja med en strategisk audit som kommer att specificera rekommendationer och insikter samt rekommenderade insatser.
Ett av våra motton är att anpassa oss efter kundens behov. Vi föreslår regelbundet ändringar i våra fokusområden, för att alltid använda din budget på det mest effektiva sättet. Du kan också justera din prenumerationsnivå upp eller ner (med en kort uppsägningstid) efter ditt behov.
Vi på DD jobbar med senioritet: Varje enskild teammedlem är en erfaren digital-marknadsföringsexpert, vi rekryterar väldigt sällan juniora personer eller praktikanter, och vi använder inte underleverantörer (förutom specifika projekt så som webbutveckling).
Din kontaktperson på DD kommer med största sannolikhet vara den person som arbetar hands on med din marknadsföring, och kommer att ta in andra konsulter på seniornivå baserat på deras specialitet, när det behövs. Inga tomma automatiserade rapporter, ingen white labling, ingen praktikant som fyller i meningslösa färdiga mallar.
Vi är vana vid att arbeta med känslig data inom finans- eller hälsobranschen, och vi har utvecklat starka processer för att skydda våra kunders data. Vi tecknar ett sekretessavtal som en del av vårt huvudkontrakt och vi kan även ta med ytterligare garantier för specifika fall.
Om du, mot förmodan, bestämmer dig för att lämna oss kommer vi att hjälpa dig göra en smidig överlämning. På Digital Dominance är vår främsta källa till nya kunder rekommendationer från nuvarande och tidigare kunder. Av denna anledning kommer vårt fokus alltid vara att skapa långsiktiga relationer. Dessutom äger du som kund all din data och dina marknadsföringstillgångar, vi kommer aldrig att försöka låsa dig till en plattform eller ett konto som vi äger.
På DD är ett av våra värdeord transparens. Vi kommer att tala om när det går bra och var vi ser utmaningar. Det är viktigt för oss att definiera rätt KPI:er som verkligen är meningsfulla för din verksamhet, relevanta och tydliga. Vi anpassar våra rapporter efter dina behov, så att vårt arbete är enkelt att följa upp och utvärdera.
Vi är mycket stolta och glada över att få arbeta med allt från nyfödda småföretag och startups till Sveriges mest välkända varumärken.
Vi utgår alltid från era mål och överordnade affärsstrategi för att tillsammans med er skapa eller förbättra en digital strategi.
Konvertering handlar om relevans: om du uppfyller dina potentiella kunders behov så konverterar sidan. Vi optimerar din hemsida eller webshop för att få dina besökare att göra det som du vill att de ska göra, en ständig process som brukar kallas konvert...
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.