Annonsering via Google, Microsoft Ads och andra sökmotorer är alltid en bra början: du når personer som aktivt söker efter din tjänst eller produkt med fullständig kontroll över kostnaderna.
Konvertering handlar om relevans: om du uppfyller dina potentiella kunders behov så konverterar sidan. Vi optimerar din hemsida eller webshop för att få dina besökare att göra det som du vill att de ska göra, en ständig process som brukar kallas konverteringsoptimering eller CRO - Converison Rate Optimization.
När vi inleder ett samarbete med en kund startar vi alltid med ett strategiskt arbete för att förstå verksamheten från grunden.
Genom att ta bättre hand om den befintliga trafiken på din sida kan du kraftigt öka din försäljning utan att öka trafiken.
Låt oss ta ett enkelt exempel på vilken effekt konverteringsoptimering kan få och hur otroligt viktigt det är: genom att öka din omvandlingsfrekvens från 1 % av besökarna till 2 % så kan din försäljning öka med 100%. Värt att lägga lite energi på, eller hur?
Konverteringsoptimering handlar om testa alla de små och stora saker som man kan göra för att öka engagemanget och antal uppfyllda mål på en hemsida. Tack vare vår stora erfarenhet från olika företag i olika branscher har vi fått en bred förståelse för vilka åtgärder som brukar ge stor effekt på konvertering.
Men vi har också lärt oss att det viktigaste är att kontinuerligt testa, testa och testa för att hitta det som är rätt för varje kunds målgrupp.
Ett vanligt sätt att arbeta med konverteringsoptimering är att använda A/B-testning eller split test. Det innebär att vi testar två, eller fler, olika versioner av något mot varandra för att se vilken version som målgruppen gillar mest. Det kan exempelvis handla om två olika landningssidor, formulär eller placering av call to actions. Syftet med testet grundas i era digitala mål.
Det viktigaste är att testet blir statistiskt signifikant för att relevanta slutsatser ska kunna dras, samt att man inte testar för många saker i ett och samma test. När vi fått en tydlig vinnare kan vi gå vidare till att göra faktiska justeringar på hemsidan, innan vi fortsätter med ytterligare testning!
Att konverteringsoptimera en sida kan innebär att justera navigering, bilder, färger, innehåll, förenkla flöden, tydliggöra CTA:s (call to actions) och många andra små och stora justeringar som ökar användarupplevelsen och tillsammans slutligen leder till ökat antal konverteringar.
På samma sätt som vi arbetar metodiskt och kontinuerligt med SEO, arbetar vi med CRO. Beteenden förändras och hemsidor utvecklas snabbt. Vi ser till att ni hänger med på resan!
Vi är flexibla och erbjuder flera olika typer av paketeringar och lösningar beroende på vad som passar er bäst. Man kan till exempel börja med ett projekt och sedan flytta till ett abonnemang, lägga till några extratimmar till ditt abonnemang eller projekt om det behövs, etc. Vi låser inte in våra kunder i långa kontrakt, och vi förankrar alltid timmar och kostnader i förväg.
Ja. Vi arbetar med en mängd olika företag, från internationella branschledare verksamma i över 10 länder till lokala startups. Vi anser dock att det är svårt för oss att vara kostnadseffektiva i projekt under 10 timmar eller 8 timmars-abonnemang (per månad). Eftersom vi är entreprenörer själva och gillar att växa bolag så är vi alltid öppna för att hitta lösningar och samarbeten oavsett storlek på företaget.
Vi är experter på nordiska marknaden och hjälper många internationella varumärken att etablera sig i Skandinavien, men vi har även kunder i hela Europa och USA. Vi talar 6 språk internt och har kunder från både Europa och USA.
Vi tillämpar en 90-dagars uppsägningspolicy, så du kan avsluta din prenumeration när som helst, med lite planering så att vi kan omorganisera vårt team. Ännu viktigare är att vi inte försöker hålla någon kund som gisslan i ett kontrakt eller med tillgångarna, som vissa andra byråer gör. Du äger dina webb- och marknadsföringstillgångar, och vi är helt transparenta i vårt arbete. Det innebär att du alltid har tillgång till allt och enkelt kan ta över arbetet om du skulle vilja utan att behöver överföra någon data eller tillgång.
Vi erbjuder en kostnadsfri konsultation för att se över din situation och dina behov, efter det kan vi hjälpa dig bygga ett skräddarsytt erbjudande. Vi anpassar oss också för att se till att vi använder din budget på det mest effektiva sättet över tid.
Om du behöver en mer omfattande audit av din marknadsföring och din bransch inför strategiska beslut kan vi börja med en strategisk audit som kommer att specificera rekommendationer och insikter samt rekommenderade insatser.
Ett av våra motton är att anpassa oss efter kundens behov. Vi föreslår regelbundet ändringar i våra fokusområden, för att alltid använda din budget på det mest effektiva sättet. Du kan också justera din prenumerationsnivå upp eller ner (med en kort uppsägningstid) efter ditt behov.
Vi på DD jobbar med senioritet: Varje enskild teammedlem är en erfaren digital-marknadsföringsexpert, vi rekryterar väldigt sällan juniora personer eller praktikanter, och vi använder inte underleverantörer (förutom specifika projekt så som webbutveckling).
Din kontaktperson på DD kommer med största sannolikhet vara den person som arbetar hands on med din marknadsföring, och kommer att ta in andra konsulter på seniornivå baserat på deras specialitet, när det behövs. Inga tomma automatiserade rapporter, ingen white labling, ingen praktikant som fyller i meningslösa färdiga mallar.
Vi är vana vid att arbeta med känslig data inom finans- eller hälsobranschen, och vi har utvecklat starka processer för att skydda våra kunders data. Vi tecknar ett sekretessavtal som en del av vårt huvudkontrakt och vi kan även ta med ytterligare garantier för specifika fall.
Om du, mot förmodan, bestämmer dig för att lämna oss kommer vi att hjälpa dig göra en smidig överlämning. På Digital Dominance är vår främsta källa till nya kunder rekommendationer från nuvarande och tidigare kunder. Av denna anledning kommer vårt fokus alltid vara att skapa långsiktiga relationer. Dessutom äger du som kund all din data och dina marknadsföringstillgångar, vi kommer aldrig att försöka låsa dig till en plattform eller ett konto som vi äger.
På DD är ett av våra värdeord transparens. Vi kommer att tala om när det går bra och var vi ser utmaningar. Det är viktigt för oss att definiera rätt KPI:er som verkligen är meningsfulla för din verksamhet, relevanta och tydliga. Vi anpassar våra rapporter efter dina behov, så att vårt arbete är enkelt att följa upp och utvärdera.
Vi är mycket stolta och glada över att få arbeta med allt från nyfödda småföretag och startups till Sveriges mest välkända varumärken.
Annonsering via Google, Microsoft Ads och andra sökmotorer är alltid en bra början: du når personer som aktivt söker efter din tjänst eller produkt med fullständig kontroll över kostnaderna.
Din webbplats är en viktig del av kundupplevelsen för att ta hand om dina besökare, driva försäljning och marknadsföra ditt företag. Vi hjälper er att ta fram en webbstrategi som tar hänsyn till såväl funktionalitet som användarupplevelse och sökmotorop...
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.