Många av våra kunder behöver planera och anpassa sin verksamhet utifrån dag och tid på dygnet, och där kan besöksstatistik från hemsidan vara ett hjälpmedel. Det kan exempelvis gälla att dimensionera trycket på kundtjänst och öppettider för support. Frågan vi vill svara på är följaktligen: när har min hems...
Många av våra kunder behöver planera och anpassa sin verksamhet utifrån dag och tid på dygnet, och där kan besöksstatistik från hemsidan vara ett hjälpmedel. Det kan exempelvis gälla att dimensionera trycket på kundtjänst och öppettider för support. Frågan vi vill svara på är följaktligen: när har min hemsida mest besökare?
Som så ofta är det Google Analytics som kan hjälpa dig att svara på denna fråga. I denna artikel visar vi hur du gör för att sätta upp en rapport som visar vilka veckodagar som är mest trafikerade på en hemsida.
Dessa instruktioner gör att du skapar en anpassad rapport som visar vilken veckodag som har mest trafik.
Spara rapporten Rapporten ser nu ut så här:
Google Analytics börjar med dagen 0 (söndag) och slutar veckan med dagen 7 (lördag).
Skapa på samma sätt rapporten timmar. Du kan välja mellan olika typer av timmar. Man kan se när på hela månaden eller i genomsnitt när på dygnet man har flest besökare.
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.