Annonsering på sociala medier

Vi hjälper er med social media-strategi, annonsering och redaktionellt innehåll. Vi kan ansvara för att driva kommunikationen, sköta annonseringen i t.ex. Facebook Ads manager, styra samarbeten med viktiga influencers eller finnas som stöd för ert interna marknadsteam.

  • Syns i alla stora kanaler som exempelvis Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn
  • Vi är stolt ”Facebook Marketing Partner” vilket ger oss fina fördelar så som bättre support och fler verktyg
  • Vårt arbete utgår från er övergripande affärsstrategi och var ni som kund får bäst ROI
Digital_dominance22
tjanst-singel-02

Välj de sociala kanaler som passar er digitala strategi

Vi träffar ofta företag som upplever svårigheter med att koppla ihop sociala media-aktiviteter med sin övergripande strategi, hitta en kontinuitet i sin kommunikation och utvärdera utförda aktiviteter, exempelvis annonsering på Facebook eller Instagram.

Där kommer vi in!

Vad vi kan hjälpa er med

När vi inleder ett samarbete med en kund startar vi alltid med ett strategiskt arbete för att förstå verksamheten från grunden.

Vi jobbar med alla sociala kanaler

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube – vi arbetar med alla kanaler och hjälper ditt företag att synas på det sätt som är rätt för just er. Bland våra kunder hittar du allt från mindre företag som nyss skaffat en Facebooksida till några av Sveriges mest välkända varumärken med hundratusentals följare. 

Nå rätt målgrupp i sociala medier

Vår uppgift är att se till att ni som företag syns i rätt sociala kanaler, på rätt sätt mot rätt personer. Sociala medier erbjuder fantastiska möjligheter till kommunikation och försäljning, men att hitta rätt bland alla kanaler kan lätt kännas som att försöka navigera i en djungel med ögonbindel och trasig GPS. Här kan vi med vår erfarenhet hjälpa till att sålla bland alternativen.

Hur kan vi stötta er
  • Annonsering på sociala medier (annonsering på Facebook, annonsering på Instagram, annonsering på LinkedIn mm) 
  • Mäta intäkter/ROI från sociala medier
  • Content-plan för sociala medier
  • Analys av befintliga kampanjer
  • Organiskt/redaktionellt innehåll
  • Välja rätt sociala medier
  • Nå just er målgrupp med rätt budskap
  • Stötta och bolla idéer i det dagliga arbetet
tjanst-singel-04

Vanliga frågeställningar

  • Vilka sociala medier ska vi satsa på – och varför?
  • Kan sociala medier hjälpa oss att öka vår försäljning?
  • Hur fördelar vi budgeten per social kanal för att få optimal ROI?
  • Hur kan vi mäta vilka intäkter som kommer från vilken kanal och om den är organisk/betald?
  • Hur får vi en bra balans mellan betald annonsering och organisk postning?
  • Vad ska vi skriva om i sociala medier och hur ofta ska vi lägga upp innehåll?

Vi hjälper er att skapa eller förbättra strategin

I det löpande arbetet är strategin ständigt närvarande. Våra kunders mål kan se ut på olika sätt, men det vanligaste vi jobbar med är att rikta strategin mot mätbar ökad försäljning. Med utgångspunkt i det skapar och utvärderar vi kampanjer och aktiviteter för att ta reda på vad som ger er bäst måluppfyllnad – och har bäst ROI. Se till att vi gör rätt saker, helt enkelt.

tjanst-singel-03

Så här fungerar processen

Vi analyserar och rådgör

1

Vi gör en analys tillsammans kring vilka kanaler ni bör jobba med, var er målgrupp finns och vilka affärsmål ni vill uppnå. 

Strategiarbete

2

Vi sätter en strategi kring arbetet, oavsett om det handlar om betald annonsering eller organiskt innehåll så ligger strategin till grund för allt vi gör. 

Tillgång till konton

3

Vi får tillgång som partner till era konton så att vi kan sköta och optimera innehåll. Vi kan även stötta i att sätta upp konton som inte finns, men vi vill att våra kunder äger sina egna konton och sin egen data. 

Uppsättning och start

4

När vi har tillgång till det vi behöver så börjar arbetet. Vi sätter igång med produktion och uppsättning enligt strategin. 

Optimering och A/B-test

6

När annonseringen har rullat på ett tag optimerar vi resultatet. Vi gör alltid A/B-tester på kampanj-, målgrupps- och annonsnivå. 

Rapportering

6

Vi rapporterar alltid på de KPI:er vi satt tillsammans och baserar optimering och rekommendationer på den data vi samlar in. Det är viktigt för oss att du som kund är involverad och förstår vad investeringen ger. 

Frågor & svar

Vi är flexibla och erbjuder flera olika typer av paketeringar och lösningar beroende på vad som passar er bäst. Man kan till exempel börja med ett projekt och sedan flytta till ett abonnemang, lägga till några extratimmar till ditt abonnemang eller projekt om det behövs, etc. Vi låser inte in våra kunder i långa kontrakt, och vi förankrar alltid timmar och kostnader i förväg.

Ja. Vi arbetar med en mängd olika företag, från internationella branschledare verksamma i över 10 länder till lokala startups. Vi anser dock att det är svårt för oss att vara kostnadseffektiva i projekt under 10 timmar eller 8 timmars-abonnemang (per månad). Eftersom vi är entreprenörer själva och gillar att växa bolag så är vi alltid öppna för att hitta lösningar och samarbeten oavsett storlek på företaget. 

Vi är experter på nordiska marknaden och hjälper många internationella varumärken att etablera sig i Skandinavien, men vi har även kunder i hela Europa och USA. Vi talar 6 språk internt och har kunder från både Europa och USA.

Vi tillämpar en 90-dagars uppsägningspolicy, så du kan avsluta din prenumeration när som helst, med lite planering så att vi kan omorganisera vårt team. Ännu viktigare är att vi inte försöker hålla någon kund som gisslan i ett kontrakt eller med tillgångarna, som vissa andra byråer gör. Du äger dina webb- och marknadsföringstillgångar, och vi är helt transparenta i vårt arbete. Det innebär att du alltid har tillgång till allt och enkelt kan ta över arbetet om du skulle vilja utan att behöver överföra någon data eller tillgång. 

Vi erbjuder en kostnadsfri konsultation för att se över din situation och dina behov, efter det kan vi hjälpa dig bygga ett skräddarsytt erbjudande. Vi anpassar oss också för att se till att vi använder din budget på det mest effektiva sättet över tid.

Om du behöver en mer omfattande audit av din marknadsföring och din bransch inför strategiska beslut kan vi börja med en strategisk audit som kommer att specificera rekommendationer och insikter samt rekommenderade insatser. 

Kontakta oss för en audit

Ett av våra motton är att anpassa oss efter kundens behov. Vi föreslår regelbundet ändringar i våra fokusområden, för att alltid använda din budget på det mest effektiva sättet. Du kan också justera din prenumerationsnivå upp eller ner (med en kort uppsägningstid) efter ditt behov.

Vi på DD jobbar med senioritet: Varje enskild teammedlem är en erfaren digital-marknadsföringsexpert, vi rekryterar väldigt sällan juniora personer eller praktikanter, och vi  använder inte underleverantörer (förutom specifika projekt så som webbutveckling).

Din kontaktperson på DD kommer med största sannolikhet vara den person som arbetar hands on med din marknadsföring, och kommer att ta in andra konsulter på seniornivå baserat på deras specialitet, när det behövs. Inga tomma automatiserade rapporter, ingen white labling, ingen praktikant som fyller i meningslösa färdiga mallar.

Vi är vana vid att arbeta med känslig data inom finans- eller hälsobranschen, och vi har utvecklat starka processer för att skydda våra kunders data. Vi tecknar ett sekretessavtal som en del av vårt huvudkontrakt och vi kan även ta med ytterligare garantier för specifika fall.

Om du, mot förmodan, bestämmer dig för att lämna oss kommer vi att hjälpa dig göra en smidig överlämning. På Digital Dominance är vår främsta källa till nya kunder rekommendationer från nuvarande och tidigare kunder. Av denna anledning kommer vårt fokus alltid vara att skapa långsiktiga relationer. Dessutom äger du som kund all din data och dina marknadsföringstillgångar, vi kommer aldrig att försöka låsa dig till en plattform eller ett konto som vi äger.

På DD är ett av våra värdeord transparens. Vi kommer att tala om när det går bra och var vi ser utmaningar. Det är viktigt för oss att definiera rätt KPI:er som verkligen är meningsfulla för din verksamhet, relevanta och tydliga. Vi anpassar våra rapporter efter dina behov, så att vårt arbete är enkelt att följa upp och utvärdera. 

Kundcase

Vi är mycket stolta och glada över att få arbeta med allt från nyfödda småföretag och startups till Sveriges mest välkända varumärken.

HLR rådet SIA glass tävling 1×1 (1024 x 768 px) (1)
Social media

3 655 elever lärde sig HLR med hjälp av annonsering i sociala medier

Vi hjälpte HLR-råder att köra en social media-kampanj för sin utbildning Alla kan HLR för barn i årskurs 4-6. Kanalerna vi valde var Instagram, Snapchat och Facebook.
Hemsidan toppbild case
Tyréns
Annonsering (SEM)
Social media

Tyréns fick 127% fler jobbansökningar med hjälp av digital marknadsföring

Under 2023 behövde Tyréns hjälp att digitalisera och växa sin rekrytering genom digital marknadsföring. Antalet utannonserade tjänster var högt och behovet av att få in relevanta ansökningar stort.
Vagivitals produkter
Annonsering (SEM)
Digital strategi
Social media
Sökoptimering (SEO)

Vagivital ökade ROAS med 100% YoY från betalda kanaler

VagiVital arbetar med kvinnohälsa och tar fram produkter för intimvård - som är helt hormonfria.
MERIDIQ journalsystem digital dominance
MERIDIQ
Sökoptimering (SEO)

MERIDIQ Journalsystem dominerar SEO inom sin bransch

MERIDIQ hade ett behov av att öka sin auktoritet online tillsammans med att öka inflödet av kunder bortanför annonseringen. Digital Dominance fokuserade på SEO med stöd av analys från annonseringen, för att bygga det digitala kapitalet.
20190516fb_lead
Froda
Annonsering (SEM)

Froda lyckades få 478% fler ansökningar på 18 månader

Vårt samarbete inleddes under hösten 2017, när Froda vände sig till oss för hjälp med att utveckla och optimera sitt konto inom Google Ads. Där råder stenhård konkurrens om annonsplatserna och i snabb takt drev upp annonskostnaderna.

Andra tjänster

tjanst-singel-01

Annonsering (SEM)

Annonsering via Google, Microsoft Ads och andra sökmotorer är alltid en bra början: du når personer som aktivt söker efter din tjänst eller produkt med fullständig kontroll över kostnaderna.

Läs mer om annonsering
case-singel-04

Digital strategi

Vi utgår alltid från era mål och överordnade affärsstrategi för att tillsammans med er skapa eller förbättra en digital strategi.

Läs mer om digital strategi

Kontakta oss

Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.