Hemsidan toppbild case
Tyréns logo

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad, med focus på hållbarhet och innovation. Konkurrensen om anställda inom branschen är stor och så även behovet av specialiserade ingenjörer och konsulter med hög kompetens.

Tyrens.se

Uppdrag

Digital Dominance tog fram en holistisk digital rekryteringskampanj som inkluderade ett starkt koncept förankrat i Tyréns värderingar, en konverteringsoptimerad landningssida, vägledning i annonsproduktion, en kampanjplan samt uppsättning av kampanjen på flera plattformar.

Under kampanjens gång gjordes optimering, analys och justeringar mot satta mål. Målet var att nå relevanta personer, samt att generera ansökningar till utannonserade tjänster och stärka Tyréns arbetsgivarvarumärke.

Lösning

Tillsammans med Tyréns utarbetade vi konceptet ”Prestigelösa experter som bygger Sverige genom innovation”. Annonskreativ skapades baserat på konceptet samt en ny dedikerad landningssida. Landningssidan återspeglade annonseringens budskap och var optimerad för konvertering, i detta fall ansökningar.

Vi tog fram en budgetstrategi för utvalda kanaler, en kampanjplan med både push och pullkanaler samt relevant målgruppstargeting. Under en period på fyra veckor optimerades annonseringen löpande för att nå maximalt resultat med en kostnadseffektiv CPL (cost per lead).

DD hjälpte oss att överträffade våra mål trots att vi hade en extremt kort startsträcka. Vi kände oss trygga hela vägen och teamet på DD delade generöst med sig av sin kunskap så att vi blir en bättre beställare som kan få ännu bättre resultat nästa gång.

Erika Messing – Kommunikationsstrateg på Tyréns
Erika M
Erika Messing – Kommunikationsstrateg på Tyréns

Resultat

Vi på Digital Dominance skapade fina resultat, tack vare ett nära samarbete, transparens och kunskapsdelning med det interna teamet hos Tyréns.

  • 127% fler ansökningar jämfört med föregående kampanj (994 vs 437 tidigare kampanj)
  • Trafik landningssidan ökade med 44%
  • Låg bouncerate på landningssidan 54%
  • Ökad förståelse för digital marknadsföring, specifikt Google Ads, hos Tyréns interna team.

Efter det initiala samarbetet har Tyréns valt att göra ytterligare tre ytterligare rekryteringskampanjer tillsammans med oss, samt inleda ett permanent samarbete kring digital marknadsföring.

%

127 %

fler jobbansökningar.

%

44 %

mer trafik till landningssidan.

500

tusen i räckvidd (social). 

1
2

Relaterade kundcase

HLR rådet SIA glass tävling 1×1 (1024 x 768 px) (1)
Social media

3 655 elever lärde sig HLR med hjälp av annonsering i sociala medier

Vi hjälpte HLR-råder att köra en social media-kampanj för sin utbildning Alla kan HLR för barn i årskurs 4-6. Kanalerna vi valde var Instagram, Snapchat och Facebook.
Vagivitals produkter
Annonsering (SEM)
Digital strategi
Social media
Sökoptimering (SEO)

Vagivital ökade ROAS med 100% YoY från betalda kanaler

VagiVital arbetar med kvinnohälsa och tar fram produkter för intimvård - som är helt hormonfria.

Kontakta oss

Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.