Skärmavbild 2024-11-25 kl. 15.21.18
Feedbucket logga

Feedbucket är en Micro SaaS-lösning för att samla och hantera feedback på webbplatser som används främst av utvecklare och webbyråer.

Feedbucket.app

Uppdrag

När Feedbucket lanserades 2022 satsade Feedbucket på direktkontakt med byråer genom samtal och personliga mail för att sälja tjänsten. Trots bra genomslag och reaktion från kunder, behövdes en lönsam digital strategi för att nå den större internationella marknaden.

Marcus Gullberg, grundare av Feedbucket, fick kontakt med Digital Dominance, för att sätta en gemensam digital strategi, där inbound skulle vara i fokus. För att skala snabbare, klev Digital Dominance in som delägare för att stötta med marknadsföring men även i styrelsearbete och företagsutveckling.

  • Utveckla och implementera en strategi för digital marknadsföring med målet att nå lönsamhet på inkommande leads samt att aktiverade användare
  • Övergå från en direkt-försäljningsmodell till digital försäljning genom olika kanaler
  • Utveckla och driva både sökkampanjer, SEO och sociala medier för att utvärdera bästa kanalerna för målgruppen
  • Stötta med strategier kring ovan marknadsföring tillsammans med prissättning, marknadsexpansioner samt tillväxt för varumärket

Fokus var att identifiera kanaler och sökbeteenden som inte bara leder till registreringar, utan faktisk aktivering av tjänsten. Nyckeln till tillväxt för just SaaS-bolag ligger i att de som aktiverar tjänsten konverterar från ett testkonto till ett betalt abonnemang i hög grad.

Lösning

En viktig del i arbetet var att identifiera Feedbuckets ICP (Ideal Customer Profile) för att förstå beteende och beslutsvägar samt hitta kunder med bäst livstidsvärde (LTV).

Strategin landade i fokus på sök, både genom Google Ads och SEO, med värdefullt innehåll runt integrationer och konverterande sökord. Tillsammans med finjustering av besöksresan på hemsidan och en välformad onboarding i applikationen nådde vi ett recept för lönsam tillväxt.

Digital Dominance gick in med sweat equity i Feedbucket och började direkt att generera inkommande aktiveringar. Gemensamt tog vi verksamheten från ett hobbyprojekt till ett SaaS-bolag med stadig tillväxt.

Marcus Gullberg – Grundare av Feedbucket
Marcus_Feedbucket
Marcus Gullberg – Grundare av Feedbucket

Resultat

  • Ökning av aktiveringsgrad med 700%
  • Stadig tillväxt av trafik och andel aktiva användare via organiskt sök (SEO)
  • Förbättrad konverteringsgrad genom optimering av hemsidan och applikationen
  • 90% lägre kostnad per kundförvärv via Google Ads
  • Stadig tillväxt av omsättning per månad under de senaste två åren 

Utöver dessa konkreta resultat har partnerskapet bidragit till flera strategiska diskussioner om entreprenörskap och marknadsföring inom SaaS-branschen. Genom ett nära partnerskap har Feedbucket och Digital Dominance byggt upp en hållbar strategi som skapat och fortsätter att skapa tillväxt.

%

700 %

ökad aktiveringsgrad.

%

90 %

lägre kostnad per kundförvärv.

%

30 %

ökad trafik från Facebook-annonser.

Så här fungerar Feedbucket

Relaterade kundcase

Hemsidan toppbild case
Tyréns
Annonsering (SEM)
Social media

Tyréns fick 127% fler jobbansökningar med hjälp av digital marknadsföring

Under 2023 behövde Tyréns hjälp att digitalisera och växa sin rekrytering genom digital marknadsföring. Antalet utannonserade tjänster var högt och behovet av att få in relevanta ansökningar stort.
Vagivitals produkter
Annonsering (SEM)
Digital strategi
Social media
Sökoptimering (SEO)

Vagivital ökade ROAS med 100% YoY från betalda kanaler

VagiVital arbetar med kvinnohälsa och tar fram produkter för intimvård - som är helt hormonfria.

Kontakta oss

Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.