Vi hjälpte HLR-råder att köra en social media-kampanj för sin utbildning Alla kan HLR för barn i årskurs 4-6. Kanalerna vi valde var Instagram, Snapchat och Facebook.
Svenska rådet för hjärt-lungräddning är en nationell kunskaps- och utbildningsorganisation med syfte att rädda liv vid plötsligt hjärtstopp inom sjukvården och i samhället.
elever lärde sig HLR
klasser i årskurs 4-6 deltog
av 25 landskap i Sverige var representerade
Vi har en lång historia med HLR-rådet och har under de senaste två åren arbetat med att etablera dem som experter inom sitt område i Sverige genom digital marknadsföring.
Kolla deras tjänst Alla kan HLR
De samarbetade med med SIA glass - för vad motiverar unga mer än glass? Vårt uppdrag var att sätta en strategi och implementera kampanjen samt optimera efter resultat. Målet var att få en skola i varje landskap att delta.
Utbildningen och de interaktiva momenten tog bara 15 minuter att genomföra, med instruktioner och diskussion blev det en lektionstid på 40 minuter. Deltagarna skulle ta en bild på när de genomförde utbildningen och skicka in via HLR-rådets hemsida.
Den primära målgruppen för kampanjen var lärare för årskurs 4-6 och sekundärt föräldrar, äldre syskon och andra elever som kunde tipsa skolkamrater.
Kanalerna vi valde för kampanjen var
Vi vet att målgruppen är aktiva i dessa kanaler och Meta är en effektiv kanal att driva relevant trafik från.
Kampanjen var oerhört lyckad och det som stod ut mest är det väldigt positiva kommentarsfältet och att vi nådde så många av Sveriges landskap.
Vi började med räckviddskampanjer för att nå så många som möjligt i målgruppen med budskapet strax innan påsklovet 2024.
Efter påsklovet körde vi igång trafikkampanjer med målet att så många som möjligt skulle klicka sig in och läsa mer om tävlingen.
De viktigaste mätpunkterna som vi optimerade på utöver ovan parametrar var:
Detta var en oerhört lyckad kampanj som resulterade i att:
DD har gjort ett fantastiskt bra jobb och har arbetat snabbt med att nå ut med tävlingen Alla Kan HLR. De var lösningsorienterade och hjälpte oss forma och fullfölja kampanjen på ett professionellt sätt.
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.