Vagivitals produkter

VagiVital arbetar med kvinnohälsa och tar fram produkter för intimvård - som är helt hormonfria.

vagivital.se

Utmaning

Företagets mål var att driva direktförsäljning genom egen e-handel globalt. Vi blev deras fullservicepartner för digital marknadsföring samt strategisk partner för affärsutveckling, internationell expansion och prisstrategi.

Vi gjorde en kravställning av webb, var ansvariga för 5 länder samt samtliga kanaler:

  • SEM
  • Social media (betalt/organiskt)
  • CRO
  • Email marketing
  • SEO - inklusive produktion av innehåll 

Resultat första året

  • Ökad ROAS med 100% YoY från betalda kanaler.
  • Ökad organisk synlighet från 0 till över 700+ organiska besökare. 
  • Ökad varumärkeskännedom från 0 till över 2 000 sökningar i månaden.
  • Dominerat social i en extremt utmanande bransch: vår mest lönsamma kundInstagram.
%

100 %

ökning av ROAS från betalda kanaler

+

700 +

Organiska besökare / månad

2 000

Sökningar på varumärket/månad

Digital Dominance var en bra partner för oss med sin breda kompetens och strategiska kunskap kring marknadsföring och entreprenörskap.

Fanny Falkman – Norden chef VagiVital
Fanny Falkman
Fanny Falkman – Norden chef VagiVital
Vagivital mobil
2

Fortsatt samarbete

Vårt samarbete med Vagivital och moderbolaget fortsatte i flera år och vi jobbade framförallt med deras betalda kanaler men även med strategiskt arbete med ledning samt lansering i både norden och USA. 

 

Relaterade kundcase

Skärmavbild 2024-11-25 kl. 15.21.18
Feedbucket
Annonsering (SEM)
Digital strategi
Sweat Equity
Sökmotoroptimering (SEO)

Feedbucket skalade genom sweat equity

Efter lanseringen 2022 behövde Feedbucket en skalbar strategi för nationell och internationell tillväxt. Genom ett sweat equity-samarbete med Digital Dominance fick de stöd inom digital marknadsföring, företagsutveckling och styrelsearbete för att möta...
HLR rådet SIA glass tävling 1×1 (1024 x 768 px) (1)
Social media

3 655 elever lärde sig HLR med hjälp av annonsering i sociala medier

Vi hjälpte HLR-råder att köra en social media-kampanj för sin utbildning Alla kan HLR för barn i årskurs 4-6. Kanalerna vi valde var Instagram, Snapchat och Facebook.

Kontakta oss

Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.