Det som mäts blir gjort – och om du dessutom följer upp resultaten är det du som blir en vinnare över tid. Hela Digital Dominances metodik bygger på att sätta upp mätbara mål och sedan sätta upp tydliga och nerbrutna delmål som följs upp månadsvis.
Utan ett brinnande intresse att skapa affärsresultat via hemsidan så försvinner drivkraften sakta men säkert för att lägga energi på hemsidan. Vi har erfarenheten att det måste till en driven beställare för att digitala säljkampanjer ska lyckas.
Ser man de digitala säljkanaler som nödvändigt ont, eller något man bara gör för att alla andra gör det så försvinner sakta intresset. Den enskilt viktigaste punkten för att lyckas på internet är därför en engagerad ägare som brinner för att optimera försäljningen.
Med en engagerad ägare blir det också enklare att sätta målsättningar för kampanjerna för hemsidan. Målsättningar för en webbplats blir dock ofta abstrakta. Det gäller därför att bryta ner målen och knyta dem an till affärsmål och mätbara entiteter.
Utan uppföljningar finns det inte ett forum för förbättring. Det är nästan omöjligt att skapa en hemsida som lyckas med allt på en gång. De flesta företag har ofta en komplex situation med många olika målgrupper som företaget ska rikta många olika produkter mot. Det som krävs är tålamod och ett långsiktigt engagemang att ständigt förbättra sig.
Genom att aldrig släppa taget om mätpunkterna och hela tiden iterera sig fram mot delmål och de övergripande målen tvingas man att optimera den digitala försäljningen löpande.
Sammanfattning av våra absolut viktigaste råd för att lyckas på nätet:
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.