Mätningar och mål

Viktigast – nyckelpersoners intresse för uppföljning och framgång

Utan ett brinnande intresse att skapa affärsresultat via hemsidan så försvinner drivkraften sakta men säkert för att lägga energi på hemsidan. Vi har erfarenheten att det måste till en driven beställare för att digitala säljkampanjer ska lyckas.

Ser man de digitala säljkanaler som nödvändigt ont, eller något man bara gör för att alla andra gör det så försvinner sakta intresset. Den enskilt viktigaste punkten för att lyckas på internet är därför en engagerad ägare som brinner för att optimera försäljningen.

Knyta målsättningar på webben till tydliga affärsmål

Med en engagerad ägare blir det också enklare att sätta målsättningar för kampanjerna för hemsidan. Målsättningar för en webbplats blir dock ofta abstrakta. Det gäller därför att bryta ner målen och knyta dem an till affärsmål och mätbara entiteter.

Månadsuppföljningar – eller åtminstone varannan månad

Utan uppföljningar finns det inte ett forum för förbättring. Det är nästan omöjligt att skapa en hemsida som lyckas med allt på en gång. De flesta företag har ofta en komplex situation med många olika målgrupper som företaget ska rikta många olika produkter mot. Det som krävs är tålamod och ett långsiktigt engagemang att ständigt förbättra sig.

Det som mäts blir gjort

Genom att aldrig släppa taget om mätpunkterna och hela tiden iterera sig fram mot delmål och de övergripande målen tvingas man att optimera den digitala försäljningen löpande.

Sammanfattning av våra absolut viktigaste råd för att lyckas på nätet:

  • Ständig uppföljning genom uppföljning av viktiga KPI:er
  • En engagerad ägare/beställare

Vill du boka rådgivning?

Kontakta oss

Relaterade inlägg

exportera us data
Spårning och analys

Spara UA-data innan 1 juli 2024

Google kommer att radera all data från tidigare Google UA. Om man vill spara datan så kommer man behöva agera snabbt, och det är inte helt enkelt - varför skulle det vara det?
internet speed
Konverteringsoptimering
Spårning och analys
Sökmotoroptimering

Vad är sidhastighet? Förlora inte besökare!

En webbplats som tar lång tid på sig att ladda är dåligt, låter ganska självklart men ändå viktigt att poängtera. Gränsen för vad som räknas som snabbt flyttas hela tiden.
UTM-spårning-Facebook-1024×536
Sociala medier
Spårning och analys

UTM-spårning i Facebook så lyckas du

Att arbeta med UTM-spårning är en viktig del i digital annonsering. Med hjälp av UTM-taggar i din Facebook-annonsering kan du se vilka kampanjer som presterat, lett till leads och givit försäljning.

Kontakta oss

Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.