Trots lite dåligt rykte så går det faktiskt att göra innehållsmässigt givande nyhetsbrev som kan vara en tillgång, både för dig som företag och dina kunder. Låt oss ta en titt på några punkter att fundera över vad gäller nyhetsbrev.
Först och främst, behöver du verkligen ett nyhetsbrev? Med risk för att låta krass, försök att ge dig själv ett ärligt svar på om ditt nyhetsbrev faktiskt tillför något. Om du kommer fram till att det nog inte gör det så har du just sparat dig själv en himla massa tid och resurser. Om du istället kommer fram till att det bidrar med något till någon så kommer det underlätta om du redan nu tänkt ut ett tydligt syfte.
Vad är då syftet? En god idé är att lägga några timmar på att researcha vad andra i din bransch gör och om dessa haft några betydande framgångar med sina nyhetsbrev. Om ja, vad innehåller de och skulle det kunna fungera även för dig och ditt företag?
Vad vill du uppnå?
Det finns många potentiella syften så se till att kartlägga dessa för att säkerställa att innehållet speglar syftet.
För att sammanfatta med ett något slitet uttryck – less is more! Vill du lära dig mer om hur du kan använda dig av nyhetsbrev? Eller något annat som kan gynna din business? Kontakta oss så hjälper vi till att hitta en lösning som passar dig.
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.