Hela Digital Dominances koncept bygger på att förstå kunden. Det finns mängder av sätt att att hela tiden vaska fram ny spännande information om vem din bästa kund är. Här delar vi med oss av ett par av dem!
Genom att se bortom traditionella demografiska målgrupper och istället kika på ”buying personas” får du en fördjupad förståelse för din kund. Exempel på viktiga frågor är:
Kommunikationsplanen är en övergripande strategisk plan som du kan luta dig mot i all kommunikation med dina kunder. Din hemsidas uppbyggnad, ditt innehåll, din content marketing-strategi, din annonsering och så vidare ska alla på ett långsiktigt sätt arbeta mot att uppfylla kommunikationsplanens övergripande mål.
Läs mer om kommunikationsplanen här.
För att genomföra de aktiviteter som behövs för att lyckas online så behöver du rätt kompetens som används på ett strukturerat sätt. Dessa interna affärsprocesser ser olika ut beroende på storlek på ditt företag och vilka problem dina kunder har. Men att arbeta med digital marknadsföring är att långsiktigt sätta processer internt som utnyttjar din organisations styrka och USP:ar (unique selling points).
Vad är det som gör att ditt företag är bättre än dina konkurrenter? Dessa styrkor kan ligga i dina produkter, din personals kompetens eller er unika förmåga att lösa kunders problem. Oavsett behöver du synkronisera hundratals aktiviteter över tid och få rätt person att göra rätt aktivitet i rätt digital kanal vid rätt tillfälle.
Vi använder de senaste verktygen, har stor erfarenhet av att sätta processer hos våra kunder och vi har rätt kompetens inom digitala säljkanaler.
Fråga oss gärna om hur vi kan hjälpa er att lösa just era kunders problem!
Det är av yttersta vikt att mäta framgång i din kommunikation mot dina viktigaste målgrupper. Genom att hela tiden vara nyfiken på hur din målgrupp reagerar på din kommunikation utvecklas du som företagare. Det kan låta banalt men vikten av att mäta allt som skapar affärsvärde är jätteviktigt.
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.