Vi vet att det finns mycket att tänka på vid val av ett nytt CRM-system. Genom att dela dessa tips hoppas vi att kunna underlätta den process ni står inför!
Vilka ska vara involverade i projektets olika faser?
Hur ser tidsramen ut? Från projektets inledande till att implementation är slutförd.
Vilka är era viktigaste digitala system? Har CRM-systemet inbyggt stöd för integration med samtliga av dessa?
Alla bolag har olika behov. För de flesta bolag idag finns grundläggande krav på ett CRM-system som integrerar väl med hemsidesplattform (CMS) samt emaillösning.
Till vilka arbetsuppgifter planerar ni att använda CRM-systemet?
Exempel på vanliga funktioner: Bearbetning av leads/nya kunder, löpande hantering av kunddata, påminnelser och emailutskick.
Ingår era önskade funktioner eller kostar det extra att lägga till dem?
Var noga i er kravställning med att specificera vilka funktioner ni behöver, för att kunna jämföra offerter på ett rättvisande sätt. Många CRM-system arbetar med moduler och tillägg, där den slutgiltiga prislappen kan bli större än väntat om man inte är tydlig från början.
Hur lätt är det att göra anpassningar utifrån era behov?
Kan ni göra detta själv? Om inte, vad kostar extern hjälp från leverantören eller externa konsulter?
Behöver ni utbilda befintlig personal eller anställa resurser för att hantera detta?
Välj en plattform som ni själva i största möjligaste mån kan hantera internt.
Hur användarvänligt är CRM-systemet?
Vilka personer ska arbeta i CRM-systemet? Kan de göra detta med enkelhet?
Utöver demonstration, undersök möjlighet att starta ett gratiskonto under en begränsad tid så att ni kan prova på att arbeta i det.
Som alltid finns vi ett telefonsamtal eller ett mail bort för att stötta er om ni vill bolla tankar. Tveka inte att höra av er!
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.