Om du använder Google Analytics kan du ha fått instruktioner i dagarna (april 2015) att aktivera annonseringsfunktioner. Vad innebär det och hur gör du? Att slå på annonseringsfunktionerna innebär att du slår på möjligheterna att använda bättre riktningsfunktioner för remarketing, Google Display Network...
Om du använder Google Analytics kan du ha fått instruktioner i dagarna (april 2015) att aktivera annonseringsfunktioner. Vad innebär det och hur gör du?
Att slå på annonseringsfunktionerna innebär att du slår på möjligheterna att använda bättre riktningsfunktioner för remarketing, Google Display Network och DoubleClick Campaign manager. Det skadar inte att slå på funktionaliteten och du kan lära dig mer om dina besökares demografi och intressen. Därför rekommenderar vi att du som siteägare slår på dessa funktioner även om du inte använder DoubleClick, remarketing eller GDN.
Google Analytics samlar normalt inte in data om demografi och intressen kring just dina besökare om du inte aktivt ställer in detta. Detta har Google gjort för att de vill att webmasters själva tar ansvar för detta, och därmed lägger Google över mycket av integritetsproblematiken på siteägarna.
Läs mer om Googles policies kring detta här.
Att lära sig mer om sin målgrupps egenskaper är bland det viktigaste som finns för siteägare och företagare. Det möjliggör bättre annonsering, förbättrad omvandling och ett bättre kundbemötande.
Gå till admin-delen av Google Analytics, det vill säga fliken Administratör. Välj sedan Webbegendom => Inställningar för egendom.
Slå sedan PÅ ”Aktivera annonseringsfunktioner” och tryck på ”Spara” längst ner. Färdigt!
Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan.
1
Du skickar in formuläret där du berättar för oss vad du behöver hjälp med.
2
Vi får ditt meddelande och blir superglada! Vi sätter oss in i vad just du behöver och kontaktar dig så snart vi kan för ett första samtal.
3
Nu drar vårt arbete igång med att ta fram en offert, och sedan presentera den för dig.