UTM-spårning i Facebook så lyckas du

Att arbeta med UTM-spårning är en viktig del i digital annonsering. Med hjälp av UTM-taggar i din Facebook-annonsering kan du se vilka kampanjer som presterat, lett till leads och givit försäljning. Väldigt viktigt tycker vi! Det är tyvärr vanligt att många missar denna del i sin Facebook-annonsering. I denna artikeln går vi igenom hur du snabbt kommer igång med UTM-spårning i Facebook.

Bärbardator visar UTM-spårning för Facebook I Google Analytics

 

Guide: Regler för tävlingar och utlottningar på sociala medier 2020

Att skapa tävlingar och utlottningar i sociala medier är ett effektivt sätt att skapa engagemang, få nya följare och sprida kännedom om varumärken. Som med så mycket annat i livet finns det dock regler att förhålla sig till. Här nedan reder vi ut vad som gäller för att göra rätt och lyckas med tävlingar och utlottningar i sociala medier!

Videoannonsering på Facebook så lyckas du

Hand håller i mobil med en videoannons på

Videoannonsering på sociala medier som Facebook är ett utmärkt sätt engagera målgruppen. Men det finns en hel del fallgropar som man måste undvika för att lyckas. Och visste du att videotittande på mobilen beräknas stå för hela 75% av den mobila datatrafiken 2020? Eller att 40% av användarna utför någon form av handling efter att ha sett en videoannons? Vill du öka din försäljning via www, bygga förtroende eller helt enkelt bara öka din räckvidd? Börja med videoannonsering!

Guide: Börja annonsera på LinkedIn med InMail messages

LinkedIn InMail annonsering

LinkedIn används av drygt 600 miljoner användare världen över. I Sverige är det cirka 30 % som använder LinkedIn. Och varför ska man annonsera via LinkedIn? Majoriteten spenderar ungefär en tredjedel av sin tid med att arbeta. Med hjälp av LinkedIn kan du som företag nå relevanta beslutsfattare och yrkesroller i rätt kontext. Visst låter det bra? Det tycker i alla fall vi. Läs vår guide om LinkedIn annonsering med hjälp av InMail meddelanden!

Guide: Kom igång med Facebook Messenger-annonsering

facebook messenger annonsering

Med hisnande 1,3 miljarder dagliga användare har Facebook Messenger seglat upp som en marknadsföringskanal att räkna med. Marknadsföring via Messenger ställer dock lite andra krav än traditionell Facebook-annonsering. Är du nyfiken på att lära dig mer om Messenger-marknadsföring, vilka annonsmöjligheter som finns och vad du ska tänka på? Läs då vår introduktionsguide till Facebook Messenger Ads!

Låt inte din byrå annonsera åt dig från deras Facebookkonto

Alltför ofta stöter vi på kunder som inte har kontroll på sitt Facebookkonto, och låtit en byrå sköta annonseringen från byråns egna konto. Självklart kan det vara lockande att byrån kan komma igång utan att de anstränger sig och sätter upp ett eget konto åt er. Tyvärr är detta vanligt, men något man ej skall acceptera hos en partner.