Quality Score och varför det är viktigt

Quality Score är en uppskattning av kvaliteten på dina annonser, sökord och målsidor. Genom att förbättra ditt Quality Score (sv. kvalitetsresultat) kan du sänka kostnaderna och samtidigt höja din genomsnittliga position. Med andra ord är det en viktig parameter när man arbetar med Google Ads.  

quality score

Guide: Regler för tävlingar och utlottningar på sociala medier 2020

Att skapa tävlingar och utlottningar i sociala medier är ett effektivt sätt att skapa engagemang, få nya följare och sprida kännedom om varumärken. Som med så mycket annat i livet finns det dock regler att förhålla sig till. Här nedan reder vi ut vad som gäller för att göra rätt och lyckas med tävlingar och utlottningar i sociala medier!

Videoannonsering på Facebook så lyckas du

Hand håller i mobil med en videoannons på

Videoannonsering på sociala medier som Facebook är ett utmärkt sätt engagera målgruppen. Men det finns en hel del fallgropar som man måste undvika för att lyckas. Och visste du att videotittande på mobilen beräknas stå för hela 75% av den mobila datatrafiken 2020? Eller att 40% av användarna utför någon form av handling efter att ha sett en videoannons? Vill du öka din försäljning via www, bygga förtroende eller helt enkelt bara öka din räckvidd? Börja med videoannonsering!

Fördelar med Microsoft Advertising

CTR står för click through rate och är ett viktigt mått inom PPC (pay per click). CTR används inom exempelvis Google Ads och Microsoft Advertising, som är två viktiga kanaler inom sökmotorsmarknadsföring.

Guide: Börja annonsera på LinkedIn med InMail messages

LinkedIn InMail annonsering

LinkedIn används av drygt 600 miljoner användare världen över. I Sverige är det cirka 30 % som använder LinkedIn. Och varför ska man annonsera via LinkedIn? Majoriteten spenderar ungefär en tredjedel av sin tid med att arbeta. Med hjälp av LinkedIn kan du som företag nå relevanta beslutsfattare och yrkesroller i rätt kontext. Visst låter det bra? Det tycker i alla fall vi. Läs vår guide om LinkedIn annonsering med hjälp av InMail meddelanden!

Guide: Kom igång med Facebook Messenger-annonsering

facebook messenger annonsering

Med hisnande 1,3 miljarder dagliga användare har Facebook Messenger seglat upp som en marknadsföringskanal att räkna med. Marknadsföring via Messenger ställer dock lite andra krav än traditionell Facebook-annonsering. Är du nyfiken på att lära dig mer om Messenger-marknadsföring, vilka annonsmöjligheter som finns och vad du ska tänka på? Läs då vår introduktionsguide till Facebook Messenger Ads!