UTM-spårning i Facebook så lyckas du

Att arbeta med UTM-spårning är en viktig del i digital annonsering. Med hjälp av UTM-taggar i din Facebook-annonsering kan du se vilka kampanjer som presterat, lett till leads och givit försäljning. Väldigt viktigt tycker vi! Det är tyvärr vanligt att många missar denna del i sin Facebook-annonsering. I denna artikeln går vi igenom hur du snabbt kommer igång med UTM-spårning i Facebook.

Bärbardator visar UTM-spårning för Facebook I Google Analytics

 

Upplevelse av målsidan och hur du optimerar

Upplevelse av målsidan (eng. landning page experience) används av Google i bedömningen av ditt kvalitetsresultat. En målsida med högre betyg har sannolikt en bättre struktur och navigering samt starkare anknytning till användarens sökterm.  

Upplevelse av målsidan på tärningar

Vad är CTR och hur påverkar det din annonsering? Vi reder ut!

CTR står för “click through rate” och beskriver hur stor andel av personer som klickar på din annons. Dina annonsers CTR är ett mycket mått att ha koll på och agera utifrån för att få ut det mesta av din annonsering i digitala kanaler, oavsett om det gäller Google Ads, Microsoft Ads eller Facebook. Här förklarar vi mer i detalj hur CTR fungerar och hur det hjälper dig optimera dina annonser!

Fördelarna med WordPress som hemsideplattform

Vi på Digital Dominance jobbar dagligen med WordPress. Ofta är WordPress vårt förstahandsalternativ när vi får en förfrågan att bygga en hemsida. Det är en plattform som bjuder på många fördelar och vi kommer här titta på några av de främsta.

wordpress artikel

Guide till Google Tag Manager – Så fungerar det!

Google Tag Manager logo

Google Tag Manager, också känt som GTM, är ett gratisverktyg som de flesta har användning för på sin hemsida. Slipp trasslet och kanske framförallt risken förknippat med att ändra i källkoden. Och vet du vad det bästa är? Googles containerverktyg är riktigt enkelt att använda. Avlasta dina värdefulla utvecklare och kom igång snabbare med din spårning – vi förklarar hur!

Quality Score och varför det är viktigt

Quality Score är en uppskattning av kvaliteten på dina annonser, sökord och målsidor. Genom att förbättra ditt Quality Score (sv. kvalitetsresultat) kan du sänka kostnaderna och samtidigt höja din genomsnittliga position. Med andra ord är det en viktig parameter när man arbetar med Google Ads.  

quality score